onsdag 26 september 2012

Hen


Titta, det är ju Yvonne Ruwaida! Hon tog i från tårna redan på måndagen och får symbolisera idioti och misstro för politik denna vecka, trots att detta bara är tisdag natt. Rubriken ovanför denna bild var "Hen i Miljöpartiets partiprogram - Vi symboliserar att vi är ett modernt parti".

Nej Yvonne, det gör ni inte.
Jag skrev tidigare ett långt utkast till detta inlägg som jag valde att radera då jag tyckte att det blev för långt och tråkigt för folk att läsa och dels för att jag tycker att det ska vara så pass självklart att inse hur dumt ordet "hen" är så jag orkar inte skriva någon större utläggning om det. Men då är jag samtidigt en person som på daglig basis dumförklarar en övergripande majoritet av jordens befolkning. Det vill säga dem religösa. 
Hur som så kan jag väl ändå säga att jag personligen tycker att "hen" symboliserar den Schymanska feminismen som på senare år växt sig stark här i Sverige. Den politiskt korrekta vågen som så jävla många människor inte inser skapar så sjukt mycket mer problem än den skapar. Jag orkar inte skriva mer om detta utan jag citerar istället ur artiklar om skolan Egalia i Stockholm som var en av pionjärerna för användande av ordet "hen". 

–Därför att det alltid är en han. Han är normen och den börjar i barnsången. Varenda ko och ekorre är en han om inget annat sägs. Och när en sak normaliseras, då är det något som är avvikande.

Fast... En ko är ju alltid en hon. Det lär man sig fan på dagis. Detta är alltså sagt av Gabriella Martinson, huvudansvarig pedagog på Egalia. Huvudansvarig.

–Till luciafirandet skrev vi faktiskt om ”En Sockerbagare”. ”Han” blev ”hen”, säger Gabriella Martinson.

Ja, jag får utgå ifrån att ni märker själva hur sjukt det här låter. Det är ju en jävla sekt. Barnen kommer ju att växa upp och vara så förvirrade så det är inte klokt... 

Vi skiter i politiken nu och tar istället fram bilden på Yvonne igen tycker jag.


Det är fantastiskt att Aftonbladet har valt den här bilden. Hur ser hon ut? Det är ju ur PR-synpunkt knappast bra att låta Jabba the Dass presentera ett partiprogram.
Vi ser en kvinna i sina sämsta år som sportar en rejäl Robert Wells-frisyr som med åren grott fram två gråa slingor på var sin sida. Detta ger intrycket att hennes hår har ögonbryn. Minuspoäng.
Håller man sedan sina fingrar framför sig och blockerar allting utom hennes ögon så kan man faktiskt ana en smått erotisk, bitande blick. Men så fort man släpper in det övriga anletet i bilden så sköljer verkligheten ner över en som ett monsunregn av begagnat toalettpapper. Kroppshyddan ser ut att ha en egen atmosfär och helhetsbilden får en att tänka att det enda denna människa kan utstöta är lätet "BLAAÖWHH" med mörk röst likt en brunstig hjort med talfel.
Vi ser dessutom på bilden två exemplar av hakor. En första som är tämligen normal, men också en andra haka som inte bara agerar komplement som i vanliga fall av övervikt, utan den ramar in hela ansiktet i en ovalformad fettnad av hud... Och sen har vi munnen.
Munnen alltså. Vi observerar ett käkparti som utövar den nya yogapositionen "den rostiga grävskopan" och utstrålar det mest intensiva förakt mot tandborstar jag har sett i västvärlden.
Underkäken ser ut att vara resultatet av ett experiment där Yvonne tvingats ligga med munnen öppen i en stor bassäng av lössnus i 2 månader medan en arbetslös gruvarbetare pruttar frätande syra in i gapet på henne inför en gles publik bestående av unken lukt och en deprimerad präst från Hallands län.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar