söndag 20 maj 2012

Girls just wanna have fantastiskt mycket svärd i mjälten

Här är en grej jag stör mig på: Folk (oftast är det tjejer) som klipper ihop en kortfilm bestående av sunkigt filmade mobilkamera-klipp från en festivaltripp eller liknande och lägger en Håkan Hellströmlåt som soundtrack. Sen ska allting ut på bloggen.
Näej, alltså, det ser inte ut som en rolig roadtrip i en Hollywoodfilm. För det händer ju ingenting av värde för någon annan än eventuellt er själva! Hur intressant är det att titta på 4 fnissande tjejer som sittdansar i en gammal Volvo, kommer fram till en lerig festival, dricker en folköl med ett par gröna skämtglasögon på näsan, fnissar lite till om något helt jävla irrelevant i sammanhanget och sen kommer den obligatoriska "scenen" när tjejgänget vandrar i sommarnatten och har så himla trevligt tillsammans. Ja, fan vad kul. För er! Vi andra sitter hemma och försöker trycka ner fjorton använda tepåsar i halsen på oss själva för att eventuellt kunna kväva oss till medvetslöshet och slippa eländet.
Det blir ju mest pinsamt och kontentan av det hela blir att huvudrollsinnehavarna verkar ha årtiondets största bekräftelsebehov och en mer lättroad, omogen personlighet än en jävla katt som jagar sin svans i 5 minuter innan den ger upp och tittar på fåglar som svettas i några timmar istället. I de allra flesta fallen av såna här filmer alltså. Det finns undantag.
Skulle man kommentera detta till filmens ägare, på dess blogg, så skulle man garanterat få ett svar som:
"Jamen tror du jag bryr mig om vad folk tycker eller?? Det här är för mig själv och mina vänner. Kolla inte då om du stör dig..." (Fast med diverse felstavningar).

Det är ju exakt det du gör! Bryr dig om vad folk tycker alltså. Varför annars lägger du upp miljaaaarder bilder på vad du har för kläder när du ska städa din mormors mögliga fågelholk i Dorotea då för? Varför beskriver du vilken typ av flingor som du åt till frukost och varför visar du tuttarna i din fläckiga jävla badrumsspegel? För att du vill ha din uppmärksamhet, din fisdoftande markis från yttre rymden.
Nu tycker jag väl innerst inne att man ska få göra lite som man vill, men det är söndag, jag är inte taggad på att stiga upp i morgon och dessutom är brödet slut hemma. Så jag är lite mer bitter än vanligt. Hej.

2 kommentarer:

  1. Haha. wai de fukk har du tagit DOROTEA som ett exempel? Smutskasta inte Dorotea Alexander!!! ;>

    SvaraRadera
  2. Men hallå där! Jag skriver ju faktiskt ingenting illa om Dorotea. Nämner bara att det finns personer som har släktingar som BOR i Dorotea! ;) Ooohh! Lawyered, you fool ;D

    SvaraRadera